Thursday, 28 March 2013

Husband and my baby bump

Hubby back recently just for 19days. But im blessed that he could spend his time with me before my due soon. Missing and loving out momment. Love u syg!
He bought us iphone 5 for our 2nd year wedding anniversarry. Thank u syg. So that we can facetime whenever and wherever we are! Hehe
Those pic were during my almost 7months pregnancy.

Lots of love
Atiqah amanda nzaedy

Purple hair

Im getting bored with my red hair already but still loving it. Trying new color so i decided to color my hair to purple. Its not that light but lovin the result.

Young executive night outfit

Blue dress from peacock
Bow gold neckless from primark
Red aldo wedges
Yellow blazer
#sevenmonths and half pregnant #babybump

Sunday, 17 February 2013

Pregnancy Story 2

#6months pregnant

#6 MOnths Looks

5 and half month

How i get my glow during pregnancy?

i just wish i can tell people and they believe just being me, nothing extra ordinary vitamins for my skins right now.

everyone been asking why am i looking so pretty even though im pregnant? it a question?? u all know, there is lot of benefit when u are pregnant.

Lets talk about mine. my skin are better, not oily and not too dry. my Hair grows fast and thicker, even the color last long than before.

just some normal tips, ear more fruits, vege and avoid eating oily food, drink lots of water.
nowadays, i tend to crave for Pepsi with lots of ice. when i drink it, it so cooling and refreshing moment ever, aah..its so dramatic, i know its not good to drink carbonated drink during pregnant. but yeah..what to do, im so craving!!

for the old malay said, when someone pregnant and looking very pretty and glowing, the baby should be a boy. im not sure bout it. some people are so different. like me, maybe 1 of the reason i can still have the mood to make myself beautiful is because i don't have morning sickness a lot. only had morning sickness during my 4th n 5th weeks. so myself is tend to relax and i am so not the messy type. not only that, even tho i feel lazy to make up or so, i will make sure, i don't look messy when im out of the house door. It seems like just my tips and advice for myself since im young. So girls, just take care of your personality while your pregnant and build your own confident. dont listen to others , do what u love and the best is make it simple and easy for you.

for me, doesn't mean when u are pregnant, u really need to buy a maternity wear for yourself. i find it , it will makes u look older and not gonna build your own confident. We have lots of cloth that can fit well for pregnant lady, such as loose dress, not too loose, tights are the best to wear, as it holds up our belly bump. i ain't a beauty guru but, yeah..just make ur self as simple u can..i know its the best feeling to look pregnant while u are pregnant, but when it comes worst scenario, u are gonna just look like fat women that pregnant lady, trust me. just wear any stretchable wear or dresses.

the reason why i don't really need maternity wear is because, i am not gonna wear it anymore after giving birth, unless if i am pregnant again,, but it doesn't matter. i just don't feel like buying any..

So good luck everyone, stay beautiful

Lots of Love
Atiqah Amanda Nzaedy

Saturday, 16 February 2013

My Pregnancy Story

Hey There, Its Been Really Long i didnt update my blog.
well yeah, as who didnt know, i Am Pregnant now..its Month 6 now.
i had this amazing pregnancy. even though its my first baby, but still im the same as everyone elses who pregnant.

Morning Sickness??
Yeah had morning sickness on my 4th and 5th weeks. after that im so freaking back to normal, just that my appetite is not that good while in UK. im craving for different food. i cant even smell the same food for second time neither eat. lol.

Weight Gain??
i dont seem to gain weight much, i also dont have the extra appetite to eat more and more than usual. i feel so normal, sometimes i can even forgotten to eat because i dont fel hungry at all. i know thats not good. so yeah..i have to eat atleast anything (fruits/biscuits) to maintain the baby fed.

Belly bump??
Normal Belly start grows at their 4th month, but if u can check out my previous updates CLICK HERE .
my 4th months doesnt show much till my 6th also not as big as others..i dont know why, dont keep asking me why my baby bump so small..::( sometimes it makes me stress ,some of the reason that i heard from my mom why my baby bump is small is :
1. my first baby
2. genetic (my mum's wore Baju Kurung at her 9th month and people doesnt know she is pregnant)
3. im tall, and baby have enough space inside.

sometimes people are so jealous with my pregnancy look especially my bump, they said how lucky i am with small baby bump, thats is not always lucky because i dont look like pregnant lady and people dont respect me as pregnant lady. such as:

Bad Things about small baby bump-
1. went to Langkawi on my 5th month and 1 stupid guys accidentally hit my tummy with a large box.       Aucch..its so painfull, im so stunt till i cant shout at that guy.
2. i dont get to sit wherever i need and suppose to sit when ur pregnant lady , special
3. there's alot actually, but forgotten for now..(sorry)

Good thing about small baby  bump-
1. i still work as model and still had few shootings while pregnant.
2. got drama's offer at astro but last minute i have to pull away because of baby and myself health.
3. i can still walk fastly like i am not pregnant at all till 6 motnh.
4. i still can fit all my cloths , dont have to waste my money to buy new cloth just for maternity, which i wont be wearing again after birth. maybe i will, only if im pregnant again or i Gain WEIGHT! lol..

okay, i better sleep now..
counting days #98 Days roughly till labour..and meeting hubby..:D
Nyte Beautiful Readers

Atiqah Amanda Nzaedy

PS: lots of my fb friends keep on asking me about my hair, i think i will do a video bout it, what say u? should i or no?

Rafiq and Reen's Wedding

My elder brother is married now.
they got married on 1st February 2013. 
Atiqah Amanda Nzaedy

My Pregnancy Bump Updates

4 Months

5 mOnths



Razlan and Zety's wedding

Alhamdulillah, Razlan's Wedding went smoothly, nope, not my husband..his twin brother's wedding.
so yeah, They had an amazing wedding at Muar on 1st December 2012.
Happy for them
May Allah Blessed u too.
Next wedding will be my brother's wedding on February 1st-3rd 2013.
Hubby will be back on 6th December :( Gonna miss hubby so much..

Went for Relaxing Day with Family


Alhamdulillah, im 4 Months in this picture. i had amazing day with Mum, Lan and Zety after their wedding.
we went to pangsun. Mum so excited and she loving this place. its her favourite place. :)